„Boli mnie w klatce piersiowej – do jakiego lekarza się udać?”

Ból w klatce piersiowej może, ale nie musi, być zwiastunem bardzo groźnych chorób. Jeśli coś Cię niepokoi – najlepiej udaj się do swojego lekarza rodzinnego, który przeprowadzi wywiad i zleci kolejne badania. Jak się przygotować do takiej wizyty?

Ból w klatce

Droga Redakcjo, boli mnie w klatce piersiowej – do jakiego lekarza powinnam się udać?

Droga Czytelniczko,

sygnały bólowe w klatce piersiowej mogą pochodzić od wszystkich narządów, które się w niej znajdują. Najczęściej ból w tym miejscu kojarzy się nam z chorobą serca (choroba wieńcowa) i wzbudza duży niepokój. W takiej sytuacji najlepiej udać się do swojego lekarza rodzinnego.

Po przeprowadzeniu wywiadu i zbadaniu – lekarz zaleci kolejne kroki postępowania, a jeśli będzie to konieczne przepisze leczenie, skieruje na dodatkowe badania lub do odpowiedniego specjalisty.

Jak przygotować się do takiej wizyty?

• Przede wszystkim zastanów się co wywołuje ból, co go nasila, a co łagodzi, od jakiego czasu trwają dolegliwości, jak długo trwa epizod bólu, czy podobne epizody występowały w przeszłości.
  • Jeśli stosujesz jakieś leki przewlekle, zapisz ich nazwy i dawki na kartce.
  • Jeśli posiadasz w domowym archiwum wyniki badań, zapisy EKG, karty wypisowe ze szpitala itp. koniecznie weź je na wizytę.

Każda dodatkowa informacja przybliży lekarza do trafnej diagnozy i włączenia skutecznego leczenia.

Uwaga! W przypadku silnego bólu w klatce piersiowej z towarzyszącym osłabieniem, potami, kołataniem serca czy dusznością, zgłoś się pilnie do lekarza!

Odpowiedź pełni rolę czysto informacyjną i nie stanowi porady medycznej ani zalecenia, służy wyłącznie celom edukacyjnym.