„Jakie badania wykonać w kierunku migreny?”

Bóle głowy są jedną z najczęstszych dolegliwości z jakim pacjenci zgłaszają się do lekarza.

„Jakie badania powinnam wykonać w kierunku migreny?”

Droga Czytelniczko,

Diagnostyka bólów głowy, w tym migreny jest dość złożona, dlatego najlepiej jest skonsultować się z lekarzem, by na podstawie wywiadu stwierdzić czy dolegliwości, które odczuwasz mają charakter migrenowy czy jednak inny.

Objawy migreny to przede wszystkimi uciążliwe dolegliwości bólowe głowy, które szybko narastają, maja charakter pulsujący, nasilają się w trakcie aktywności. Dolegliwościom bólowym często towarzyszy nadwrażliwość na światło, dźwięki, nudności, nietolerancja zapachów.

1/3 osób odczuwa tzw. aurę, czyli objawy neurologiczne, które poprzedzają a właściwie zwiastują pojawienie się bólu. Aura najczęściej ma postać objawów wzrokowych takich jak błyski, mroczki, jaskrawe obręcze w polu widzenia.

U większości pacjentów obraz choroby jest na tyle charakterystyczny, że diagnoza nie wymaga dodatkowych badań. Jednak w przypadku wątpliwości diagnostycznych przy nietypowych lub budzących niepokój objawach, lub celem wykluczenia innych chorób, które mogą powodować silne bóle głowy, lekarz może zlecić wykonanie dodatkowych badań.

Należą do nich podstawowe badania krwi, tomografia komputerowa głowy, rezonans magnetyczny głowy, badania oceniające naczynia, pobranie płynu mózgowo-rdzeniowego a u niektórych chorych badanie EEG.

Odpowiedź pełni rolę czysto informacyjną i nie stanowi porady medycznej ani zalecenia, służy wyłącznie celom edukacyjnym.