„Zmagam się z ciągłym bólem nóg. Co może być jego przyczyną?”

„Nie ma to żadnego związku z wysiłkiem. Budzę się po całej nocy a nogi również bolą. Łydki, głównie okolice kostek, stopy.” Na pytanie odpowiada nasz ekspert – Karolina Zych-Rozpędowska.

„Zmagam się z ciągłym bólem nóg. Byłem u lekarza, wykonywałem badania (krwi i pakiet tarczycowy) i niestety nic nie wykazały, a lekarz też mi nie pomógł i nie postawił żadnej diagnozy. Fizjoterapeuta również nie powiedział nic konkretnego. Co może być przyczyną ciągłego bólu nóg? Nie ma to żadnego związku z wysiłkiem. Budzę się po całej nocy a nogi również bolą. Łydki, głównie okolice kostek, stopy.”

Droga Czytelniczko,

Opisywany przez Ciebie ból nóg może mieć wiele przyczyn i z pewnością wymaga pogłębienia diagnostyki. Dolegliwości bólowe łydek, kostek czy stóp, ale często też całych nóg mogą być spowodowane początkiem miażdżycy naczyń krwionośnych, przewlekłą niewydolnością naczyń żylnych, zapaleniem stawów czy ścięgien, fibromialgią.

Do zdiagnozowania tych chorób nie wystarczą badania krwi z pakietem tarczycowym (chociaż z Twojego pytania nie wiadomo co dokładnie zostało zlecone), większość z nich wymaga szczegółowej oceny naczyń np. w badaniu USG.

Nie wszystkie badania można wykonać w POZ, tak naprawdę tylko podstawowe, więc jeśli tam możliwości diagnostyczne się wyczerpały lekarz rodzinny skieruje Cię do poradni specjalistycznej celem pogłębienia diagnostyki.

Odpowiedź pełni rolę czysto informacyjną i nie stanowi porady medycznej ani zalecenia, służy wyłącznie celom edukacyjnym.