„Czy guz w płucach może powodować powiększenie węzłów chłonnych?”

Węzły chłonne najczęściej powiększają się w chorobach infekcyjnych, zarówno bakteryjnych jak i wirusowych.

Guz w płucach a węzły chłonne

„Witam, chciałam zapytać czy łagodny guz w płucach może powodować powiększenie węzłów chłonnych w płucach? Dodam, że guz ma 8 mm.”

Droga Czytelniczko,

Węzły chłonne to małe struktury rozsiane po całym ciele. Zbudowane są z tkanki limfatycznej, która ma zdolności obronne i oczyszczające. Węzły chłonne ulegają powiększeniu w bardzo wielu stanach i chorobach.

Najczęściej powiększają się w chorobach infekcyjnych zarówno bakteryjnych jak i wirusowych np. w zapaleniu płuc, gruźlicy, mononukleozie, powiększają się w chorobach układowych np. w sarkoidoza oraz oczywiście powiększają się w chorobach nowotworowych.

Dlatego interpretacja powiększenia węzłów chłonnych powinna być przeprowadzona przez lekarza, który zna pełen obraz choroby pacjenta oraz wyniki badan dodatkowych.

Nie każdy powiększony węzeł jest patologiczny i nie każdy guz powoduje powiększenie węzłów chłonnych. Dlatego odpowiedzi na to pytanie powinien udzielić lekarz, który zna Twoją pełną historię choroby i wyniki badań dodatkowych.

Odpowiedź pełni rolę czysto informacyjną i nie stanowi porady medycznej ani zalecenia, służy wyłącznie celom edukacyjnym.