„Kłucie w klatce piersiowej – czy to zawał?”

Kłucie w klatce piersiowej? Pierwsze co przychodzi Ci na myśl to zawał. Czas poznać najczęstsze przyczyny klucia w klatce piersiowej.

„Kłucie w klatce piersiowej. Czy to niebezpieczne? Czy to może być zawał?”

Droga Czytelniczko,

Czy kłucie w klatce piersiowej zawsze oznacza zawał? Typowy ból zawałowy najczęściej występuje za mostkiem, może promieniować do szyi, żuchwy, ramion, nadbrzusza. Może pojawić się nagle w wyniku stresu emocjonalnego, po wysiłku fizycznym, czasem bez czynnika wywołującego.

Najczęściej jest gniotący, piekący, trwa dość długo (powyżej 30 minut), nie ustępuje po przyjęciu nitrogliceryny, po uspokojeniu emocji, po zaprzestaniu wysiłku fizycznego itp. Bólowi często towarzyszą duszność, poty, osłabienie, nudności, czasem wymioty.

Do najczęstszych przyczyn kłucia w klatce piersiowej należą bóle kostno-stawowe, nerwobóle, bóle nerwicowe, bóle spowodowane refluksem żołądkowo-przełykowym.

Każdy ból w klatce piersiowej wymaga diagnostyki, na początek najlepiej zgłosić się do lekarza rodzinnego, który po przeprowadzeniu wywiadu i zbadaniu zaleci dodatkowe badania, a w razie konieczności pokieruje do poradni specjalistycznej.

Przeczytaj więcej o zawale serca.

Odpowiedź pełni rolę czysto informacyjną i nie stanowi porady medycznej ani zalecenia, służy wyłącznie celom edukacyjnym.