„Czy są jakieś sposoby na chorobę lokomocyjną u dziecka?”

Ręka do góry, kto doskonale wie co oznacza choroba lokomocyjna u dziecka? Jak myślicie czy są leki w 100% skuteczne w zakresie zmniejszania jej objawów?

„Jak rozpoznać u małego dziecka (2,5 roku) chorobę lokomocyjną? Czy są jakieś sposoby na ulżenie mu w dolegliwościach podczas krótkiej i długiej trasy?”

Droga Czytelniczko,

Choroba lokomocyjna objawia się zazwyczaj pod postacią wymiotów u podróżującego dziecka, jednak nie zawsze są one dominującym objawem.

Do innych objawów sugerujących chorobę lokomocyjną u dziecka należą:

• nudności,
  • bladość skóry,
  • pocenie się,
  • ból głowy,
  • suchość w jamie ustnej.

Nie ma leków w 100% skutecznych w zakresie zmniejszania objawów choroby lokomocyjnej.

W celu zmniejszenia ich wystąpienia zaleca się:

• regularne przerwy w podróży,
  • spożycie lekkiego posiłku przed podróżą,
  • odpowiednie nawodnienie.

Warto zadbać również o wszystkie „techniczne” rozwiązania: wyważenie kół w samochodzie do zera, prawidłowo dobrany i zamontowany fotelik samochodowy, zasłonięcie bocznej szyby i demontaż zagłówka tak, aby dziecko mogło obserwować „spokojniejszy” obraz w tylnej szybie, usunięcie mdlących zapachów z auta.

Odpowiedź pełni rolę czysto informacyjną i nie stanowi porady medycznej ani zalecenia, służy wyłącznie celom edukacyjnym.