Czy to „tylko” grypa?

W Polsce przyjęło się zamiennie używać słów „grypa” i „przeziębienie”. A grypa to nie przelewki! Nie wolno bagatelizować jej objawów, bo może nieść ze sobą bardzo groźne powikłania. Jak więc odróżnić ją od typowego przeziębienia?

grypa-katar-goraczka

To tylko grypa! Ile razy sama tak pomyślałaś, kiedy dopadł Cię katar i gorączka albo usłyszałaś od znajomych, że gorzej się czują i że to pewnie jakaś grypa.

Jakaś grypa… No właśnie, bardzo często bagatelizujemy grypę i mylimy ją z lekkim przeziębieniem. Ale czy wiesz, jakie są różnice między przeziębieniem a grypą?

• Przeziębienie to zespół objawów związanych z zapaleniem błony śluzowej nosa, gardła i zatok przynosowych, a wywołują je łagodniejsze wirusy, takie jako rino- czy adenowirusy.
  • Grypa to choroba wywołana przez konkretnego wirusa – wirusa grypy. To właśnie on potrafi nieźle namieszać w naszym życiu, wyłączyć tzw. pełne zasilanie organizmu na kilka dni, wywołać gorączkę, bóle mięśni, dreszcze, objawy ze strony układu oddechowego.

I niestety, ta „jakaś grypa” w przypadku wielu osób może nie poprzestać tylko na powyższych objawach, ale zwiększyć ryzyko poważnych, nawet śmiertelnych powikłań kardiologicznych i neurologicznych.

I teraz najważniejsza informacja: przed groźnymi powikłaniami grypy najskuteczniej chronią nas szczepienia. Nie bagatelizuj zagrożenia i już teraz dowiedz się więcej na temat szczepienia przeciwko grypie.